Przejdź do treści

Regulamin Podmiotu Leczniczego

REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO MEDICAL AGNES

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy Regulamin został przyjęty na podstawie art. 24 w związku z art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, tj. z dnia 8 września 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1638). W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Ustawy o działalności leczniczej oraz aktów wykonawczych do niej, a także ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009, Nr 52 poz. 417).

2. Niniejszy dokument reguluje sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot leczniczy Medical Agnes (dalej zwany Podmiotem leczniczym).

3. Podmiot leczniczy pod firmą Medical Agnes został utworzony na mocy decyzji Wojewody Łódzkiego z dnia 7 listopada 2019 roku pod numerem księgi rejestrowej 000000286604.

4. Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują pracowników Podmiotu leczniczego, a także Pacjentów i osoby im towarzyszące.

§ 2 CELE I ZADANIA PODMIOTU ORGANIZACYJNEGO

  1. Podstawowym celem Podmiotu leczniczego jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  2. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
  3. Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
  4. Do podstawowych zadań Podmiotu leczniczego należy:
  • udzielanie indywidualnych porad i konsultacji fizjoterapeutycznych.
  • udzielanie indywidualnych i grupowych świadczeń z zakresu fizjoterapii przez osoby do tego uprawnione.
  • prowadzenie warsztatów o tematyce fizjoterapeutycznej, mające na celu szerzenie wiedzy i świadomości na temat szeroko pojętej profilaktyki zdrowia
  1. Podmiot leczniczy jest placówką prywatną, świadczy usługi odpłatnie według cen zawartych w cenniku dostępnego w Podmiocie leczniczym.

§ 3 STRUKTURA ORGANIZACYJNA PODMIOTU LECZNICZEGO

1. W ramach Podmiotu leczniczego działa jednostka lokalna „Gabinet Masażu, Rehabilitacji i Fizykoterapii” przy ul. Więckowskiego 13/7U, 90-721 Łódź.

2. Podmiotem leczniczym kieruje i reprezentuje go na zewnątrz właściciel Agnieszka Nowakowska.

3. Do wyłącznej dyspozycji właściciela należy:

  • organizowanie i kierowanie pracą pracowników,
  • reprezentowanie jednostki przed organami kontroli zewnętrznej w trakcie ich przeprowadzania i w postępowaniu pokontrolnym,
  • podpisywanie umów cywilnoprawnych,
  • zatrudnianie i zwalnianie pracowników.

4. Podczas nieobecności właściciela zastępstwo pełni upoważniony przez niego pracownik.

5. Do podstawowych obowiązków pracowników Podmiotu leczniczego należy:

  • dbałość o interesy pracodawcy,
  • przestrzeganie obowiązujących przepisów,
  • sumienna oraz rzetelna praca,
  • wykonywanie powierzonych obowiązków,
  • samokształcenie,
  • przestrzeganie przepisów bhp i p.poż.,
  • zgłaszanie nieprawidłowości i uwag,
  • odpowiedzialność za powierzone obowiązki.

6. Pracownicy Podmiotu leczniczego mają prawo do:

  • poszanowania przez przełożonego i innych pracowników,
  • odpowiednich warunków pracy i realizacji wszelkich uprawnień pracowniczych zagwarantowanych prawem pracy,
  • samodzielnego działania i kontaktowania się z innymi pracownikami w załatwianiu spraw,
  • odwołania się od decyzji i poleceń przełożonego, jeżeli są one sprzeczne z obowiązującymi przepisami lub racjonalnym i korzystnym sposobem wykonania.

§ 4 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

1. Podmiot leczniczy udziela prywatnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii.

2. W ramach gabinetu fizjoterapii świadczone są następujące usługi:

  • Wykonywanie badania fizjoterapeutycznego,
  • Udzielanie porad fizjoterapeutycznych,
  • Prowadzenie profilaktyki fizjoterapeutycznej w postaci wykonywania masaży leczniczych i ćwiczeń ruchowych indywidualnych i grupowych,
  • Wykonywanie zabiegów z zakresu masażu leczniczego, masażu tkanek głębokich, terapii manualnej i innych metod fizjoterapeutycznych, zgodnie z uprawnieniami.

§ 5 MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom w ramach funkcjonowania gabinetu masażu leczniczego mieszczącego się przy ul. Więckowskiego 13/7U, 90-721 Łódź.
  2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia: osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń, telefonicznego na numer telefonu: 669-225-220, e-mailowo: kontakt@medicalagnes.pl (rejestrację we wskazany sposób uważa się za dokonaną po otrzymaniu potwierdzenia uzgodnienia terminu)..
  3. Rejestracja pacjentów jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 10-17. Inne godziny są dostępne po wcześniejszym umówieniu się.
  4. W uzasadnionych przypadkach świadczenia są udzielane w domu pacjenta lub poza godzinami 10-17.

§ 6 PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH

  1. Podmiot leczniczy organizuje świadczenia zdrowotne z zakresu fizjoterapii w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
  2. Podmiot leczniczy zastrzega sobie prawo do odmowy udzielenia świadczenia pacjentowi, jeśli jego stan funkcjonalny nie klasyfikuje się do leczenia w placówce.

3. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.

4. Świadczenia udzielane są pacjentom z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie przepisom fachowym i sanitarnym.

5. Osoby udzielające pacjentom świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.

    § 7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ ZASADY UDOSTĘPNIANIA

    1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
    2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
    3. Podmiot leczniczy może udostępnić dokumentację medyczną pacjenta tylko osobom
      i podmiotom wymienionym w niniejszym Regulaminie oraz tym podmiotom i instytucjom, które na mocy odrębnych ustaw są upoważnione do dostępu do dokumentacji medycznej.
    4. Dokumentację udostępnia się w szczególności na wniosek:
    • pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia, o którym to upoważnieniu informacja zamieszczona jest w dokumentacji pacjenta,
    • podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
    • organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru,
    • ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratora, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
    • organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem,
    • zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
    1. Dokumentację medyczną udostępnia się podmiotom uprawnionym na podstawie pisemnego wniosku, złożonego od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 17:00 lub pisemnego wystąpienia organów czy instytucji publicznych.
    2. Podmiot leczniczy podejmuje decyzje o udostępnieniu dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 3 dni robocze od daty złożenia wniosku.
    3. Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej i potwierdzenie jej udostępnienia przechowuje się wraz z dokumentacją medyczną.
    4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    • w siedzibie Podmiotu leczniczego do wglądu,
    • poprzez sporządzenie jej elektronicznych wyciągów, odpisów lub kopii w formacie pdf;
    • W czasie przeglądania dokumentacji medycznej musi być obecny pracownik Podmiotu leczniczego.
    • Osoba przeglądająca dokumentację medyczną ma prawo robić notatki czy sporządzać fotokopie za pomocą własnego sprzętu technicznego.
    1. Odmowa wydania dokumentacji medycznej przez Podmiot leczniczy wymaga zachowania formy pisemnej.
    2. Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot leczniczy nie pobiera opłat.

    § 8 PRAWA PACJENTA

    1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie leczniczym pacjent ma prawo do:
    • poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny,
    • świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej,
    • rzetelnej informacji o stanie zdrowia,
    • wyrażenia zgody na udzielenie określonych świadczeń zdrowotnych, lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji na temat proponowanych metod diagnozy i leczenia,
    1. Do obowiązków pacjenta należy:
    • przestrzeganie zasad porządku,
    • przestrzeganie higieny osobistej,
    • przestrzegane zaleceń personelu,
    • wyrażenie zgody na usługi medyczne w gabinecie, które jest równoznaczne z akceptacją regulaminu gabinetu,
    • odwoływanie wizyt, jeśli pacjent nie ma możliwości skorzystania z wyznaczonego terminu,
    • w przypadku braku odwołania wizyty na 72 godziny przed planowanym terminem lub nieprzyjście na wizytę wiąże się z poniesieniem kosztów zgodnie z regulaminem świadczenia usług (§ 6 pkt. 7).
    1. Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w ramach Podmiotu Leczniczego ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.
    2. Pacjenci mają prawo do zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź pisemna.
    3. Kierownik Podmiotu leczniczego zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.

    § 9 PRZEPISY KOŃCOWE

    1. Wszelkie zmiany do niniejszego Regulaminu wymagają formy pisemnej.
    2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy prawa.
    3. Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go, na wniosek pacjenta w rejestracji, a także na stronie internetowej Podmiotu leczniczego.
    4. Postanowienia regulaminu zostają podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w Podmiocie leczniczym.
    5. Regulamin organizacyjny wchodzi w życie po zatwierdzeniu go i podpisaniu przez właściciela Podmiotu leczniczego tj. od dnia 03.03.2025r.